ورژن

کالزونه گوشت و قارچ

ما ایرانی‌ها علاوه بر غذاهای ایرانی که با ذائقه ما جور هستش، برخی از غذاهای فرنگی مثل کشور ایتالیا رو هم دوست داریم. لذت خوردن یک غذای ایتالیایی در کنار خانواده میتونه لحظات خوبی رو برای شما رقم بزنه. از اونجا که خالق پیتزا رو مردم ایتالیا میدونیم، برای تهیه غذاهای ایتالیایی هم باید از دستور پخت آشپزهای این کشور کمک بگیریم. به نظرتون اگر ایتالیایی‌ها بخوان قرمه سبزی درست کنند، نمیان از دستور آشپزی ما ایرانی‌ها استفاده کنند؟! :)) امروز یه دستور آشپزی از غذاهای خوشمزه ایتالیا مثل کالزونه گوشت و قارچ رو براتون در نظر گرفتیم که با خوردنش بتونین به خیابونای ونیز سفر کنید!

 

مواد لازم برای تهیه کالزونه گوشت و قارچ:

 

جدول ارزش غذایی کالزونه گوشت و قارچ:

مواد لازم برای 2 یا 3 عدد زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه
مواد مورد نیاز کالزونه مقدار لازم میزان کالری
روغن زیتون فرابکر 1 و 1/4 قاشق غذاخوری
قارچ خورد شده 225 گرم
سیر 2 حبه
فلفل قرمز خورد شده 1/8 قاشق چایخوری
گوجه گیلاسی 4 عدد
پیاز 1 و 1/4 فنجان
گوشت استیکی پخته شده ۲ تکه
خمیر پیتزا 1 کیلو گرم
پنیر موزارلا 225 گرم
سس دلخواه یا قرمز 1 فنجان
توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از روغن‌های فرابکر استفاده کنید

 

مرحله اول تهیه کالزونه گوشت و قارچ:

 

در این مرحله برای تهیه کالزونه گوشت و قارچ، روغن زیتون فرابکر و قارچ را داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم تفت می‌دهیم. تفت دادن را تا 5 دقیقه ادامه می‌دهیم تا آب قارچ‌ها خوب بخار شده و رنگ آن به طلایی بزند. دقت کنید روغن‌ فرابکر به درجه‌ حرارت بالا حساس است و خواص آنتی اکسیدانی خود را از دست می‌دهد. آشپزی با حرارت ملایم به حفظ کیفیت غذای شما کمک می‌کند. سپس سیر و فلفل قرمز را به تابه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه به تفت دادن ادامه می‌دهیم. حالا نوبت به گوجه‌ها میرسد، بعد از اضافه کردن گوجه و تفت دادن آن با سایر مواد به مدت ۳ دقیقه گوشت، نمک، پیاز و فلفل سیاه را اضافه می‌کنیم. کمی که با هم مخلوط شده و سرخ شدن از روی اجاق گاز برداشته و کنار می‌گذاریم.

 

مرحله دوم تهیه کالزونه گوشت و قارچ:

 

نوبت خمیر پیتزا است. روی سطح صاف و بدون گرد و غبار(ترجیحا یک سینی تخت) مقداری آرد میپاچیم که از چسبیدن خمیر به سطح جلوگیری کند. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و هر کدام را داخل ظرف تقریبا گودی قرار دهید که لبه‌های خمیر از اطراف ظرف آویزان شود. موادی را که با هم تفت دادید را به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام را وسط خمیری که باز کردید قراردهید. در ادامه ورق‌های پنیر موزارلا را روی گوشت قرار داده لبه‌های خمیر را به یکدیگر رسانده و با دست مرطوب سعی کنید لبه‌های خمیر را ببندید. لبه حدودا دو سانتی‌متر باشد.

 

مرحله سوم و نهایی:

 

قسمت‌های رویی خمیر را با کمی روغن گلرنگ فرابکر که رنگ درخشنده و زغفرانی دارد آغشته کرده و تعدادی سوراخ روی خمیر ایجاد می‌کنیم تا بخار مواد غذایی که در فر در حال پخته شدن هستند خارج شود. کالزونه گوشت و قارچ را به مدت 25 دقیقه در دمای 350 درجه قرار دهیم تا خوب مغز پخت شود، اگر بعد از این مدت هنوز روی آن طلایی نشده بود قسمت بالایی فر را به مدت ۵ دقیقه روشن می‌کنیم تا خوب برشته شود. هنگام خارج کردن کالزونه حتما مراقب باشید تا دستان خود را نسوزانید.

حالا نوبت به سرو این غذای لذیذ میرسه، کالزونه ها رو از وسط نصف کرده و با سس قرمز و یا سس مخصوص ایتالیایی مارینارا میل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *