ورژن

سالاد با سس کتان

سالاد همیشه جزء اصلی سفره‌های مهمونی بوده. بعضی‌ها از سالاد به عنوان کاهش دهنده اشتها قبل از صرف وعده اصلی غذا، دسته‌ای دیگه همراه با غذا به عنوان چاشنی و عده‌ای هم در ابتدای غذا استفاده می‌کنن. سالاد به علت ترکیب سبزیجات مختلف با یکدیگر دارای فیبر بسیار بالاییه و به عملکرد بهتر روده‌ها و همین طور رفع یبوست کمک زیادی میکنه. از روغن کتان فرابکر و یا روغن زیتون فرابکر حتما روی سالادهای خودتون استفاده کنید تا طعم فراموش نشدنی سس سالاد براتون دو چندان بشه :).

مواد لازم برای تهیه سالاد با سس کتان

سالاد با سس کتان یک سالاد کاملا رژیمی بوده و بسیار مناسب برای ورزشکاران می‌باشد:

مواد لازم برای 2 نفر زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
کاهو رومی 3 فنجان هر 100 گرم 15 کیلوکالری
کاهو برگ و اسفناج 2 فنجان هر 100 گرم 15 کیلوکالری
کاهو باتاویا 1 فنجان هر 100 گرم 15 کیلوکالری
آب لیمو 1 عدد هر100 گرم 22 کالری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری هر100 گرم 53 کالری
روغن کتان 3 قاشق غذاخوری هر100 گرم 884 کالری
گوجه گیلاسی، پنیر چدار و انگور و فلفل میزان دلخواه
توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از روغن‌ های فرابکر استفاده کنید

 

طرز تهیه

 

  • آماده سازی مواد اولیه
  • شست و شوی سبزیجات
  • تهیه چاشنی سالاد
  • مخلوط کردن
  • آماده سرو

 

سالاد با سس کتان، سالاد مورد علاقه‌ی ورزشکاران و افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. روغن کتان بخش اصلی سس کتان است، این روغن سرشار از فیبر است و فیبر زیاد باعث احساس سیری در شما شده و مانع از پرخوری می‌شود. همچنین به افزایش متابولیسم و تقویت هضم غذا در بدن نیز کمک می‌کند. روغن کتان عموماً در سالاد استفاده می‌شود ولی برخی افراد هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از آن را بصورت خام استفاده می‌کنند.

قبل ازشروع آشپزی دستان خود را بخوبی بشوییید.کاهوی رومی، کاهو برگ، اسفناج و کاهوی باتاویا را به خوبی شسته و ضد عفونی کنید، در ادامه سعی کنید برای حفظ ظاهر زیبای ظرف سالاد کاهوها را به اندازه یکسان تقسیم کنید و در یک ظرف بزرگ سالاد قرار دهید، روغن دانه کتان را مستقیما روی سبزیجات ریخته و ظرف را تکان دهید تا روغن بطور کامل با سبزیجات آغشته شود. سپس آبلیمو را روی سبزیجات اضافه کنید و سس سویا را نیز اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز در آخر به ظرف سالاد اضافه کنید. گوجه گیلاسی و خیار را خورد کرده، و برای تزئین روی سالاد استفاده کنید، پنیر چدار و انگور همیشه مزه متفاوتی را به سالاد اضافه می‌کنند، آنها را به میزان دلخواه به سالاد اضافه کنید و از آن لذت ببرید.

نکته مهم: انواع پنیرها کالری بسیار بالایی دارند و برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند و از سالاد به عنوان کاهش دهنده اشتها استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود. لذا در هنگام مصرف پنیرها، مراقب رژیم غذایی خود باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *