ته چین مرغ و بادمجان

ته چین مرغ و بادمجان

مواد لازم جهت ته چین مرغ و بادمجان: شاید تا امروز ترکیب‌های زیادی از بادمجان را در غذاهای مختلف تجربه کرده باشید، ترکیب مرغ و بادمجان یکی از آن ترکیب‌هایی است که تا امتحان نکنید متوجه طعم خوش این غذا نمی‌شوید. ته چین مرغ و بادمجان با ترکیب شده ماست و زعفران طعم بی نظیر […]

مواد لازم جهت ته چین مرغ و بادمجان:

شاید تا امروز ترکیب‌های زیادی از بادمجان را در غذاهای مختلف تجربه کرده باشید، ترکیب مرغ و بادمجان یکی از آن ترکیب‌هایی است که تا امتحان نکنید متوجه طعم خوش این غذا نمی‌شوید. ته چین مرغ و بادمجان با ترکیب شده ماست و زعفران طعم بی نظیر و فراموش نشدنی را برای شما به وحود می‌آرود. در دستور پخت‌های آینده ترکیبات دیگری از بادمجان مثل گراتن مرغ و بادمجان، خورشت نازخاتون با مرغ را برای شما می‌آوریم:

مواد لازم برای ۴نفر زمان پخت:۳ ساعت
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
برنج ۵ پیمانه هر قاشق ۲۰ کیلوکالری
سینه مرغ ۳ عدد هر ۱۰۰گرم ۲۴۰ کیلوکالری
بادمجان ۳ عدد هر یک عدد ۱۰۰ کیلو کالری
شکر 5 گرم
زرشک ۱۰۰ گرم
آب مرغ یک پیمانه
زرده تخم مرغ ۲ عدد هر عدد ۶۰ کیلوکالری
ماست پرچرب ۱ پیمانه هر لیوان ۱۱۰ کیلوکالری
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک، اویشن، فلفل هر کدام یک قاشق غذاخوری
برای حفظ سلامت دستگاه قلب و عروق خود از روغن‌های فرابکر استفاده کتید.

 

طرز تهیه ته چین مرغ با بادمجان:

مرحله اول:

ابتدا سینه‌های مرغ را همراه با آب و نمک و زردچوبه رو حرارت قرار می‌دهیم ت خوب بپزید. پس از پختن صبر می‌کنیم تا کمی سرد شود و سپس آن‌ها را ریش ریش میکنیم تا برای ریختن در بین برنج آماده شود.

مرحله دوم:

بادمجان‌ها را خوب شسته و سپس پوست می‌کنیم. آن‌ها را به اندازه‌های دلخواه برش می‌زنیم و سپس مقداری نمک بر روی آن‌ها میریزیم تا آب اضافی بادمجان‌ها کشیده شود. بادمجان‌ها را با روغن افتابگردان فرابکر و با حرارت ملایم سرخ می‌کنیم.

مرحله سوم:

در ادامه طرز پخت ته چین مرغ و بادمجان باید برنج‌ها را نیم ساعت قبل از پخت خیس کنیم. سپس برنج را در آب و نمک در حال جوشیدن میریزیم و صبر می‌کنیم تا نرم شود و سپس آبکشی می‌کنیم. زرشک‌ها را پس از شستن و خیس کردن با شکر و مقدار کمی کره تفت می‌دهیم.

مرحله چهارم:

نیم از برنج دم کرده، زعفران دم کرده، زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و ته قابلمه را مقداری روغن ریخته و روی گاز قرار میدهیم. برنج زعفرانی شده را ته قابلمه میریزیم و با پشت قاشق فشار می‌دهیم تا خوب فشرده شود.

مرحله پنجم:

بادمجان، مرغ ریش ریش شده و زرشکی که از قبل تفت داده‌اید را روی برنج‌های زعفرانی شده میریزیم و روی آن را بقیه برنجی سفید میپوشانیم .شعله گاز را مقداری زیاد می‌کنیم تا آب بخار شود، سپس یک لیوان آب مرغ را روی برنج میریزیم. درب قابلمه را با دم کنی میپوشانیم و به مدت یک ساعت اجازه می‌دهیم برنج دم بکشد سپس به صورت قالبی داخل ظرف برمی‌گردانیم.

برخی خواص بادمجان:

  • درمان سندرم بی‌خوابی
  • با داشتن ویتامین K برای تقویت مویرگ‌ها مفید است و موجب انعقاد خون می‌شود.
  • دارای کلسیم، آهن و معدنی فراوان است.
  • منبع فیبر و کربوهبدرات است و برای یبوست که یکی از عوامل بیماری هموروئید می‌باشد مفید است.
  • برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.
  • موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *